سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی نرم افزارهای تحت وب و 5 مزیت آنها

 

در این مقاله، تیم تخصصی و حرفه‌ای شهر آی تی به بررسی نرم‌افزار‌های تحت وب، طراحی آن‌ها و مزایای آن‌ها می‌پردازد. برای کسب اطلاعات پیرامون طراحی نرم‌افزار‌های تحت وب و مزایای آن، خواندن این مقاله‌ از سایت شهر آی تی را از دست ندهید.

نرم افزار تحت وب چیست؟

 

 

طراحی سایت در مشهد_شهر آی تی

 

 

یک دهه پیش، صفحات وب عمدتا ثابت بودند و تصاویر و ویدیوهای کمی در اطراف پراکنده بودند. در سال 2005، به لطف Ajax، ایجاد نرم‌افزار‌های وب بهتر، سریع‌تر و تعاملی‌تر را ممکن کرد.
یک نرم افزار تحت وب چیزی نیست جز یک برنامه کامپیوتری که از یک مرورگر وب برای انجام یک عملکرد خاص استفاده می‌کند. این نرم‌افزار یک برنامه گیرنده-سرور است که از سمت گیرنده و سمت سرور تشکیل می‌شود. کاربر داده‌ها را از طریق سمت سرویس گیرنده وارد می‌کند، در حالی که سمت سرور برنامه، اطلاعات را ذخیره و پردازش می‌کند. به عنوان مثال، سبد خرید، سیستم‌های مدیریت محتوا و فرم‌های آنلاین از نرم‌افزار‌های تحت وب معمولی هستند.
هم شرکت‌ها و هم افراد، نرم‌افزار‌های تحت وب را برای تحقق اهداف مختلف طراحی می‌کنند. نرم‌افزار‌های تحت وب به ادغام تجربه برنامه‌‌های بومی با دسترسی آسان در مرورگر وب سایت از هر دستگاهی کمک می‌کنند. به عنوان مثال، LinkedIn، Basecamp، MailChimp، یا حتی فیس‌بوک، نرم‌افزار‌های تحت وب دارند که تجربیاتی مانند برنامه‌های بومی را مستقیماً از مرورگر ارائه می‌دهند. از این رو، طراحی نرم‌افزار‌های تحت وب تقریباً در همه صنایع، از جمله بانک‌داری، تجارت الکترونیک، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و غیره محبوبیت زیادی دارد.

طراحی نرم افزار تحت وب چیست؟

 

 

طراحی سایت مشهد_شهر آی تی

 

 

طراحی نرم افزار تحت وب به فرآیند استفاده از برنامه نویسی سرور برای طراحی نرم افزاری که از طریق مرورگر قابل دسترسی است ، اشاره دارد. نرم افزار تحت وب از طریق شبکه قابل دسترسی است و نیازی به بارگیری ندارد. در عوض ، کاربران می توانند از طریق مرورگرهایی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا یا سافاری به نرم افزار وب دسترسی پیدا کنند.
طراحان یک نرم‌افزار تحت وب را بر روی یک سرور شبکه، یک سرور برنامه و یک پایگاه اطلاعات می‌سازند. سرور شبکه درخواست‌های مشتری را مدیریت می‌کند، سرور برنامه درخواست‌ها را پردازش می‌کند و پایگاه اطلاعات، اطلاعات را ذخیره می‌کند.

مزایای نرم افزار وب سفارشی:

 

 

 

 

باز‌دهی بهبود یافته

داشتن چندین نسخه از صفحه گسترده وقت گیر است و می تواند تجارت شما را در برابر خطاهای انسانی آسیب پذیر کند. علاوه بر این ، بدون ادغام این منابع متعدد اطلاعات ، ممکن است لازم باشد اطلاعات را برای به دست آوردن یک مرور کلی از عملکرد کسب و کار تکرار کنید.
نرم افزار تحت وب به شما کمک می کند تا فرآیندهای تجاری خود را ساده کنید تا بتوانید در زمان کمتری و به صورت دقیق تر کارهای بیشتری انجام دهید. علاوه بر این ، ادغام تمام داده های خود در یک مکان ، نمای بیشتری از تجارت شما به شما می دهد. این کار زمان کارمندان را آزاد می کند و به شما امکان می دهد گزارش هایی را که با اطلاعات فوری به روز می شوند ، اجرا کنید.

دسترسی 24 ساعته

 

 

برنامه نویسی در مشهد_شهر آی تی

 

 

با توجه به اینکه سیستم های تجاری ایجاد شده توسط این نرم افزار مبتنی بر وب هستند ، با اتصال به اینترنت می توانید 24 ساعته به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این ، آنها کاملاً انعطاف پذیر هستند و تقریباً به هر دستگاه یا مرورگر دسترسی دارند.
هنگامی که نرم افزارهای مبتنی بر دسکتاپ نیاز به به روز رسانی دارند، هر دستگاهی که برنامه در آن نصب شده است نیاز به به روز رسانی جداگانه دارد. این وظیفه را معمولاً کارکنان به عهده می‌گیرند و ممکن است در صورت تحت فشار قرار دادن آن‌ها، این مسئله را نادیده بگیرند. درنتیجه، کسب‌و‌کار شما در برابر نقض‌های امنیتی آسیب پذیر می‌شود.
این را با یک نرم‌افزار مبتنی بر وب مقایسه کنید، جایی که یک به‌روزرسانی امنیتی یا عملکردی را می‌توان برای هر نسخه از نرم‌افزار تحت وب با زمان توقف صفر ارائه کرد و به کاربران امکان دسترسی فوری به نسخه به‌روزرسانی‌شده برنامه را می‌دهد.

سطوح امنیت بالاتر

 

 

شرکت طراحی سایت مشهد_شهر آی تی

 

 

با نرم افزارهای مبتنی بر دسکتاپ، یک کامپیوتر آسیب دیده می‌تواند یک موقعیت بسیار پرهزینه به وجود بیاورد. با یک برنامه مبتنی بر وب، خیالتان راحت است که اگر تجهیزات کامپیوتر‌تان آسیب ببیند یا به سرقت برود، می‌توانید خیلی سریع به حالت عادی بازگردید. این به این دلیل است که نرم‌افزار‌های تحت وب اطلاعات را در سرویس راه دور ذخیره می‌کنند و تا زمانی که URL (آدرس وب)، نام کاربری و رمز عبور خود را بدانید، می‌توانید به طور ایمن به هر کامپیوتر یا موبایل متصل به اینترنت وارد شوید ‌و کسب‌و‌کار شما می‌تواند در کمترین زمان دوباره راه اندازی شود. در نهایت، در صورت از دست رفتن داده‌ها از طریق خطای انسانی یا خطای برنامه، داده‌ها را می توان به سرعت از فضای ابر بازیابی کرد.

قابل تنظیم و مقیاس پذیری آسان

سفارشی‌سازی‌های نرم‌افزار ممکن است شامل نام تجاری خود و داشتن سطوح دسترسی مختلف مجوز کاربر باشد. تنها با داشتن ویژگی‌ها و عملکردهایی که به کسب‌و‌کار شما مرتبط هستند، زمان آموزش را کاهش خواهید داد و می‌توانید با رشد کسب‌و‌کار خود، قابلیت‌هایی را اضافه کنید.

 

 

شرکت طراحی سایت در مشهد_شهر آی تی

 

 

نصب و نگهداری آسان

با استفاده از یک نرم‌افزار‌ تحت وب، از دردسر و اشغال حافظه برای نصب نرم افزار بر روی هر دستگاهی جلوگیری می‌کنید. همچنین، نرم‌افزار‌های تحت وب در دستگاه‌های قدیمی یا با مشخصات پایین‌تر کمتر طاقت‌فرسا هستند. از آنجایی که هر کامپیوتر شخصی یک مرورگر دارد، نصب و راه اندازی آن بسیار سریع است. با به‌روزرسانی‌ها و رمز‌های اصلاحی از راه دور که برای همه دستگاه‌ها منتشر می‌شوند، نیازهای تعمیر و نگهداری معمولاً بسیار کمتر است.
امیدواریم مطالب این مقاله برای تحقق اهداف شما و رفع مشکلات شما مفید باشد. تیم مجرب طراحی سایت شهر آی تی آماده‌ی ارائه خدمات جامع و گسترده‌ در زمینه طراحی نرم‌افزار‌های تحت وب به مشتریان خود است.
منابع:
کلمات مرتبط:
نرم‌افزار‌های تحت وب، راه اندازی نرم‌افزار‌های تحت وب، طراحی سایت مشهد، طراحی سایت در مشهد، شهر آی تی مشهد، طراحی سایت شهر آی تی مشهد