سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تفاوت PPC و CPC در دیجیتال مارکتینگ

اگر برای مدت طولانی به بازاریابی آنلاین پرداخته اید، احتمالاً با دو اصطلاح cpc و ppc برخورد کرده اید. هنگامی که بازاریابان دیجیتال با این اصطلاحات برخورد می کنند، بسیار گیج کننده هستند زیرا در ظاهر هر دو اصطلاح منطقی به نظر می رسند. در این مقاله وبلاگ تخصصی شهر آی تی به بررسی PPC و CPC و تفاوت های آنها می پردازیم. PPC و CPC مفاهیم کاملاً متفاوتی هستند، اما اغلب در دنیای دیجیتال مارکتینگ به جای یکدیگر استفاده می شوند. معانی دو اصطلاح در بازاریابی دیجیتال و تفاوت آنها به شرح زیر است: PPC مخفف سیستم پرداخت به ازای کلیک است. پرداخت به ازای کلیک (PPC) شکلی از تبلیغات آنلاین است که تبلیغ‌کنندگان برای هر کلیک پرداخت می‌کنند. از دیدگاه یک متخصص بازاریابی دیجیتال فناوری اطلاعات، این امر PPC را به روشی موثر برای استفاده از بودجه های تبلیغاتی در مقایسه با بازاریابی سنتی تبدیل می کند. این فقط برای کسانی است که آگهی را می بینند و کاملاً نگران این پیشنهاد هستند. شما پرداخت کنید.

ppc مخفف چیست

شهر آی تی

PPC مخفف "Pay Per Click" است. پرداخت به ازای کلیک یا PPC شکلی از تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان به ازای هر کلیکی که دریافت می‌کنند هزینه پرداخت می‌کنند. از دیدگاه متخصصان بازاریابی دیجیتال فناوری اطلاعات، این امر PPC را به روشی موثر برای استفاده از بودجه های تبلیغاتی نسبت به بازاریابی سنتی تبدیل می کند، زیرا شما فقط برای افرادی که تبلیغ شما را می بینند و به اندازه کافی به پیشنهاد شما علاقه مند هستند، هزینه پرداخت می کنید. پرداخت.

تبلیغات کلیکی ppc چیست

مدل پرداخت به ازای کلیک (ppc) اساساً مبتنی بر کلمات کلیدی است. به عنوان مثال، در موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین تنها زمانی ظاهر می‌شوند که فردی کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدماتی را که تبلیغ می‌شود جستجو کند. بنابراین، شرکت هایی که به مدل های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک یا PPC متکی هستند، کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود را جستجو و تجزیه و تحلیل می کنند. از دیدگاه تیم دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی، سرمایه گذاری روی کلمات کلیدی مرتبط می تواند باعث افزایش کلیک و در نهایت سود شود.

مدل PPC هم برای تبلیغ‌کنندگان و هم برای ناشران کار می‌کند. برای تبلیغ کنندگان، این مدل مفید است زیرا فرصتی را برای تبلیغ محصول یا خدمات شما به مخاطبان خاصی که فعالانه به دنبال محتوای فعال هستند، فراهم می کند. علاوه بر این، کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک که به خوبی طراحی شده اند هزینه های قابل توجهی را برای تبلیغ کنندگان صرفه جویی می کنند زیرا ارزش هر بازدید (کلیک) از سوی یک مشتری بالقوه بیشتر از پرداخت به ازای کلیک به ناشران است. من می توانم این کار را انجام دهم. ..

شهر آی تی

برای ناشران، مدل پرداخت به ازای کلیک منبع درآمد اولیه را فراهم می کند. کسب و کارهای آنلاین می توانند با استفاده از تبلیغات آنلاین، به ویژه مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) از محصولات رایگان خود کسب درآمد کنند.

 

cpc مخفف چیست

سئو در مشهد

مناقصه پرداخت به ازای کلیک (CPC) به معنای پرداخت به ازای هر کلیک روی تبلیغ شما است. برای کمپین های پیشنهادی CPC، مشتریان حداکثر قیمت پیشنهادی را برای هر کلیک تعیین می کنند. این حداکثر مبلغی است که می توانید برای یک کلیک روی تبلیغ خود بپردازید. CPC معمولاً بالاترین هزینه ای است که می توانید با یک کلیک دریافت کنید. CPC بین پیشنهاد قیمت دستی (انتخاب پیشنهاد) و پیشنهاد خودکار (که به Google اجازه می دهد قیمت ها را برای به حداکثر رساندن کلیک های بودجه تنظیم کند) انتخاب می کند.

 

تبلیغات کلیکی cpc چیست

شهر آی تی

برای  تبلیغات کلیکی cpc، تبلیغ‌کنندگان با بودجه کمپین روزانه معمولاً از CPC استفاده می‌کنند. وقتی موضوعی به بودجه تبلیغ‌کننده رسید، آگهی به‌طور خودکار از چرخش وب‌سایت برای بقیه دوره صورت‌حساب حذف می‌شود. به عنوان مثال ساختگی، وب سایتی با CPC 100000 تومان به ازای هر 1000 کلیک یک میلیون تومان به تبلیغ کننده پرداخت می کند. CPC هزینه ای است که ناشران وب برای کلیک بر روی تبلیغات پولی در سایت شما دریافت می کنند.

 

تفاوت میان cpc و ppc در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شیوه های مورد استفاده در تبلیغات PPC و CPC تفاوتی با یکدیگر ندارند. هر دو سکه یکسان هستند و سهم قابل توجهی در موفقیت کمپین های تبلیغاتی مردم دارند. از این گذشته، PPC و CPC گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند که باعث سردرگمی تبلیغ کنندگان می شود. این دو مشابه هستند، اما تفاوت های منحصر به فردی نیز وجود دارد که تبلیغ کنندگان برای موفقیت باید بدانند. بنابراین، معنای PPC (پرداخت به ازای کلیک) و CPC (هزینه به ازای کلیک) بخش مهمی از اصطلاحات تخصصی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است، زیرا ابزاری ضروری برای رشد کسب و کار افراد است.

شهر آی تی

هر دو بازاریابی PPC و CPC به میلیون ها نفر در سراسر جهان در عرض چند دقیقه کمک می کنند. وقتی صحبت از بازاریابی موتورهای جستجو به میان می آید، ما در واقع به دنبال کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) موتورهای جستجو هستیم که به شما امکان می دهد تبلیغات جستجو را روی کلمات کلیدی خاصی قرار دهید. یعنی اگر شرکت شما در تجارت "توسعه نرم افزار" است، تبلیغاتی را با کلمات کلیدی مانند "شرکت توسعه نرم افزار" قرار دهید تا افرادی که چنین عباراتی را جستجو می کنند تبلیغ شما را ببینند.

 

CPC بخشی از کمپین پرداخت به ازای کلیک شما است، زیرا به عنوان یک شاخص مالی برای اندازه گیری هزینه کل تبلیغات کلیکی برای کمپین شما عمل می کند. در مدل تبلیغاتی از نوع CPC، تبلیغ‌کنندگان صرف‌نظر از اینکه هر چند وقت یک‌بار تبلیغ نمایش داده می‌شود، تنها زمانی پرداخت می‌کنند که روی تبلیغ کلیک شود. این یک اندازه گیری مبتنی بر عملکرد است. مزیت CPC برای تبلیغ کنندگان این است که آنها تبلیغات را بدون کلیک نمایش می دهند.

 

مزایای استفاده از ppc و cpc برای تبلیغ کنندگان

مزایا برای تبلیغ کننده:

  • تبلیغات نیز بدون کلیک نمایش داده می شود.
  • مشتری مسئول تعیین هزینه است.
  • بازدیدکنندگان هدفمند با کیفیت بالایی برای سایت وجود دارد.
  • می توانید از یک کلمه کلیدی خاص و یک هدف جغرافیایی خاص استفاده کنید.

 

امیدواریم این پست وبلاگ IT City به شما کمک کند تا تفاوت بین این دو اصطلاح مهم را درک کنید و شما را یک قدم به تسلط بر بازاریابی دیجیتال نزدیکتر کند.

کلمات مرتبط:

تبلیغات کلیکی، تبلیغات کلیکی CPC، تبلیغات کلیکی PCP ،CPC ،PCP، دیجیتال مارکتینگ

منابع

tinyurl

bitly