سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 مهارت ضروری که هر برنامه نویسی باید داشته باشد! (بخش دوم)

 

برنامه نویسان ستون فقرات صنعت IT هستند. از پروژه های پیشرفته گرفته تا نرم افزارهای کامپیوتری، برنامه نویسان نقش مهمی در دنیای محاسبات دارند. همه سازمان های فناوری اطلاعات به دنبال برنامه نویسان ماهری هستند که بتوانند راه حل های موثری پیدا کنند. در این مقاله که توسط تیم مجرب و مجرب برنامه نویسی شهر آی تی گردآوری شده است در مورد مهارت های مورد نیاز برنامه نویسان صحبت خواهیم کرد. اگر می خواهید در عرصه برنامه نویسی مانند الماس بدرخشید این مقاله و بخش اول آن را از دست ندهید.

مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویسی

5. رایانش ابری


رایانش ابری به دلیل نیاز به توسعه دهندگان ابری برای همه مشاغلی که می خواهند محیط، فضای ذخیره سازی و دارایی های دیجیتال خود را به ابر منتقل کنند، به سرعت در حال رشد است. از آنجایی که مشاغل بیشتر به علم داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متکی هستند، کار در فضای ابری اهمیت بیشتری پیدا می کند. این به این دلیل است که الگوریتم ها و مدل ها منابع قابل توجهی را مصرف می کنند. نتیجه این نیازهای تجاری این است که مهندسان و توسعه دهندگان ابر و همچنین برنامه نویسان مبتنی بر ابر مورد تقاضا هستند.
تیم برنامه نویسی شهر آی تی این نوید را به شما می دهد که بسیاری از زبان های مورد نیاز برای رایانش ابری در حال حاضر زبان های اصلی برای برنامه نویسان هستند، از جمله:


همچنین، برای توسعه دهندگان ایده خوبی است که با پلتفرم های ابری مانند موارد زیر کار کنند:
توصیه توسعه دهندگان موفق شهر آی تی این است که می‌توانید درک بهتری از نحوه کار دیگران به دست آورید و حتی با تمرکز بر یک مورد، به مجموعه مهارت های خود ارزش بیافزایید.

6. توسعه وب


بسیاری از برنامه نویسان توسعه وب را زیرمجموعه یا تخصص برنامه نویسی می دانند. بنابراین برای کسانی که می خواهند در توسعه وب کار کنند، یادگیری زبان ها و فناوری مرتبط منطقی است. ناگفته نماند که برنامه نویسانی که قصد دارند در توسعه وب کار کنند باید پیشینه قوی در تمام زبان های اصلی داشته باشند. در اینجا برخی از مهم ترین این زبان ها از دیدگاه تیم طراحی وب شهر آی تی آورده شده است:

شبه زبان های HTML/CSS


اگرچه HTML و CSS واقعاً زبان های برنامه نویسی نیستند، اما دو رکن توسعه وب هستند و هر توسعه دهنده ای باید آنها را یاد بگیرد. اینها اغلب اولین دو چیز هستند که توسعه دهندگان وب یاد می گیرند. HTML به سازماندهی محتوا و ساختار یک صفحه وب کمک می کند، در حالی که CSS سبک و ارائه آن را تعیین می کند. اگر قصد دارید در زمینه توسعه وب فعالیت کنید، طراحان وب شهر آی تی پیشنهاد می کنند که در اولین قدم این دو شبه زبان را یاد بگیرید.

جاوا اسکریپت


جاوا اسکریپت در درجه اول برای توسعه front-end استفاده می شود، اگرچه گاهی اوقات برای توسعه back-end نیز استفاده می شود.

API


رابط API (رابط برنامه نویسی برنامه) بخشی از یک سرور راه دور است که درخواست های کاربران را دریافت می کند و پاسخ ها را به سرورها و وب سایت های دیگر ارسال می کند. API ها یک وب سایت را برای اجرای درخواست های کاربر و اتصال آنها به یک سرور خارجی بدون خروج از سایت اصلی پیکربندی می کنند. از دیدگاه توسعه دهندگان خاص شهر آی تی، آشنایی با API ها در هر فهرستی از مهارت های توسعه وب در رتبه بالایی قرار دارد زیرا به بهبود تجربه مشتری در وب سایت ها کمک می کند.

PHP


زبان PHP (پیش پردازشگر فرامتن) یک زبان برنامه نویسی به طور گسترده در دسترس و همه کاره است که می تواند به راحتی در HTML جاسازی شود تا تلاش های برنامه نویسی فرانت اند را افزایش دهد. برخلاف جاوا اسکریپت، PHP به‌جای سمت مشتری، به‌طور کامل در سمت سرور اجرا می‌شود.
تیم طراحی وب سایت حرفه ای شهر آی تی معتقد است که حتی برنامه نویسانی که قصد ندارند در زمینه توسعه وب کار کنند نیز می توانند از درک اصول اولیه بهره ببرند. برای مثال، بسیاری از پروژه‌هایی که توسعه‌دهندگان روی آن کار می‌کنند شامل یک جزء وب هستند. با درک مفاهیم، ??نگرانی‌ها و محدودیت‌های توسعه وب، توسعه‌دهندگان می‌توانند بهتر درک کنند که چگونه داده‌ها جمع‌آوری و استفاده می‌شوند، چه عملکردی ممکن است در تاریخ بعدی مورد نیاز باشد و چگونه سیستم‌های تجاری ممکن است در آینده تحت تأثیر قرار گیرند. این دانش بدون شک به برنامه نویسان کمک می کند که نه تنها درک کامل تری از بهترین روش توسعه بخشی از پروژه خود داشته باشند، بلکه چگونه راه حل های اضافی را برای کسانی که در عملکرد مشتری محور تخصص دارند ارائه دهند.

7. container


در محاسبات، یک container یک کلاس یا ساختار داده است که نمونه هایی از آن مجموعه ای از اشیاء دیگر است. به عبارت دیگر، آنها اشیاء را به روشی سازمان یافته ذخیره می کنند که از قوانین دسترسی خاصی پیروی می کند. برخلاف روش‌های سنتی که کد در یک محیط محاسباتی خاص توسعه داده می‌شود و به مکان جدیدی منتقل می‌شود که باعث خطا می‌شود،container کد برنامه را با فایل‌های پیکربندی مرتبط، کتابخانه‌ها و وابستگی‌ها بسته‌بندی می‌کنند. این امر احتمال خطا را به حداقل می رساند. همچنین از آنجایی که فایل های سیستم عامل (OS) گنجانده شده است، محفظه سیستم عامل مجازی شده و برنامه را می توان در هر مکانی اجرا کرد. در نتیجه، توسعه دهندگان می توانند برنامه ها را سریع تر و ایمن تر بسازند و اجرا کنند.
برخی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت container عبارتند از:

8. ویرایشگرهای متن


ویرایشگرهای متن برنامه‌هایی هستند که به شما امکان باز کردن، مشاهده و ویرایش فایل‌های متنی ساده را می‌دهند. از آنجا که ویرایشگرهای متن، مانند پردازشگرهای متن، قالب بندی را به متن اضافه نمی کنند، برنامه نویسان می توانند به راحتی از ویرایشگرهای متن برای نوشتن و ویرایش زبان های برنامه نویسی و نشانه گذاری استفاده کنند. ویرایشگرهای متن همچنین به برنامه نویسان کمک می کنند تا فایل های سند ایجاد کنند و فایل های پیکربندی را ذخیره کنند.
برخی از پرکاربردترین ویرایشگرهای متن از دیدگاه تیم برنامه نویسی شهر آی تی عبارتند از:
  • Visual Studio Code
  • Sublime Text
  • Notepad++
  • UltraEdit


گیت یک سیستم کنترل نسخه است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تغییرات کد منبع را در طول فرآیند توسعه مدیریت و پیگیری کنند. Git رفع خطاهایی را که ممکن است رخ دهد آسان می کند زیرا هر نسخه ذخیره می شود و می توان آن را در صورت درخواست بازیابی کرد. استفاده از کنترل نسخه، برنامه نویسان را تشویق می کند تا از طریق آزمون و خطا نوآوری کنند، زیرا آنها نگران هدر رفتن تلاش های قبلی کدنویسی نیستند.
گیت پرکاربردترین سیستم کنترل نسخه در بین کارفرمایان است، بنابراین یکی از مهم ترین مهارت ها از دیدگاه برنامه نویسان آموزش دیده فناوری اطلاعات، یادگیری کار با Git است. آگاه و آماده استفاده از آن باشید.

اظهارات پایانی

تیم برنامه نویسی شهر آی تی امیدوار است که این 9 مهارت ضروری پایه و اساس یک حرفه برنامه نویسی موفق و حرفه ای برای شما باشد. اگر فکر می کنید مهارت های ضروری دیگری برای یادگیری برنامه نویسان وجود دارد، لطفاً با ما به اشتراک بگذارید.

منابع

کلمات مرتبط:
آژانس دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی در مشهد، برنامه نویسی، تیم برنامه نویسی، شرکت برنامه نویسی در مشهد