سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 مهارت ضروری که هر برنامه نویسی باید داشته باشد! (بخش اول)

آیا شما یک برنامه نویس مشتاق هستید یا فقط علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد برنامه نویسی هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت های فنی و نرم افزاری که برنامه نویسان برای موفقیت در این زمینه نیاز دارند، حتما این مقاله وبلاگ شهر آی تی را مطالعه کنید.

 

 

فناوری به ستون فقرات زندگی روزمره ما تبدیل شده است و برنامه نویسان برای همگام شدن با آن فناوری مورد نیاز هستند. همه برنامه نویسان یک چیز مشترک دارند: مهارت های لازم در این زمینه که باعث موفقیت شغلی شما می شود. در این مقاله تیم باتجربه و موفق برنامه نویسی شهر آی تی مهم‌ترین مهارت های مورد نیاز در زمینه برنامه نویسی را بازگو می کند.

مهارت های برنامه‌نویسی مورد نیاز:

1. ساختار داده ها و الگوریتم ها

 

 

برای بسیاری از شرکت‌ها مانند متا، گوگل، مایکروسافت و آمازون، نوشتن کد آخرین مرحله از یک فرآیند طولانی است. از دیدگاه برنامه نویسان حرفه ای شهر آی تی، بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف در نظر گرفتن بهترین راه برای نزدیک شدن به یک پروژه، از جمله بهترین ساختارهای داده و الگوریتم های بهینه برای استفاده می شود. این تصمیمات تأثیر واقعی بر استفاده از منابع و سودآوری شرکت دارند، بنابراین تعجب آور نیست که DSA ها در فرآیند مصاحبه خود برتری داشته باشند. این سوالات مهم هستند زیرا دانش اولیه و مهارت های حل مسئله یک برنامه نویس را نشان می دهند.
هنگامی که یک برنامه نویس این کار را انجام داد، DSA ها همچنان به نقش خود در عملیات روزانه ادامه می دهند. به طور خاص، ساختارهای داده روش خاصی برای سازماندهی داده ها هستند. یکی از متداول ترین ساختارهای داده آرایه ای است که حاوی عناصری از یک نوع داده مانند اعداد صحیح است. انواع دیگر ساختارهای داده شامل لیست های پیوندی است که داده ها را در یک توالی خطی سازماندهی می کند. و پشته‌ها، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابتدا به مواردی که اخیراً قرار داده شده‌اند دسترسی داشته باشند، گویی که دارند اولین کتاب را در یک پشته انتخاب می‌کنند.

 

برنامه نویسان باتجربه شهر آی تی الگوریتم ها را اینگونه تعریف می کنند: "الگوریتم ها مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که برنامه نویسان برای حل یک مشکل به رایانه ها می دهند، بسیار شبیه دستوری که ممکن است به سرآشپز بدهند. این دستورالعمل های گام به گام می تواند وظایف مختلفی را انجام دهد. ، "شامل جستجو و مرتب سازی داده ها به شیوه ای منظم و منطقی."

2. پایگاه داده و SQL

 

 

یکی از انتظارات اساسی هر برنامه نویسی، آشنایی با مفاهیم پایه پایگاه داده است. این به این دلیل است که داده ها مانند سوختی هستند که کسب و کارها از آن استفاده می کنند و تقریباً در هر جنبه ای از هر پروژه تکرار می شوند. اگرچه زبان های زیادی برای کار با پایگاه های داده استفاده می شود، اما از دیدگاه برنامه نویسان سخت کوش فناوری اطلاعات، رایج ترین زبان ساخت یافته (SQL) است. اگرچه SQL در دهه 1980 توسعه یافت، اما هنوز هم زبان استانداردی است که برای برقراری ارتباط با پایگاه های داده رابطه ای استفاده می شود و برای برنامه نویسان مدرن ضروری است. در سال‌های اخیر، پایگاه‌های داده رایانه شخصی از SQL استفاده گسترده‌ای کرده‌اند، زیرا دسترسی به پایگاه‌های داده توزیع‌شده را تسهیل می‌کند. SQL همچنین ذخیره و سازماندهی داده ها را در پایگاه داده های رابطه ای آسان می کند.

 

 

اگر علاقه مند به کسب تجربه SQL هستید، توصیه برنامه نویسان مجرب شهر آی تی به شما تمرین کردن با MySQL است. این نرم افزار منبع باز که با نام سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDMS) شناخته می شود، مبتنی بر SQL است. MySQL توسط بسیاری از برنامه نویسان مشتاق برای کار بر روی توسعه سیستم ها، برنامه ها و وب سایت های خود به صورت رایگان استفاده می شود.
از طرف دیگر، NoSQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) است که داده ها را با استفاده از مقادیر کلیدی ذخیره می کند. البته سیستم ها و بسته های نرم افزاری زیادی برای یادگیری در هنگام تسلط بر پایگاه های داده وجود دارد، اما از منظر تیم باتجربه برنامه نویسی شهر آی تی داشتن یک پایه محکم در مفاهیم پایگاه داده و SQL اولین قدم مهم برای همه برنامه‌نویسان است.

3. زبان های برنامه نویسی شی گرا (OOP)

 

 

زبان های OOP از نوعی برنامه نویسی (که گاهی پارادایم نامیده می شود) پشتیبانی می کنند که بر اساس کلاس ها و اشیاء است. این زبان برنامه نویسی مهم است زیرا به برنامه نویسان اجازه می دهد تا به راحتی از کدهای پیچیده بین برنامه ها استفاده مجدد کنند. با استفاده از یک شی از یک کلاس، یک برنامه نویس می‌تواند به راحتی دستورالعمل ها یا اطلاعات را در چندین برنامه ارتباط برقرار کند، که امکان کدنویسی کارآمدتر و موثرتر را فراهم می کند.

 

 

به همین دلیل، زبان های OOP مانند Java، C++، Pythonو Perlبرای برنامه نویسان مهم هستند و برنامه نویسان شهر آی تی توصیه می کنند که حداقل یکی از این زبان ها را در مجموعه مهارت خود داشته باشید. همچنین زبان هایی مانند جاوا اسکریپت و پی اچ پی ترکیب می شوند.

4. محیط های توسعه یکپارچه (IDEs)

 

 

با ترکیب انواع ابزارهای توسعه از طریق رابط کاربری گرافیکی (GUI)، IDE ها یک دسکتاپ برای برنامه نویسان هستند. در این محیط ها تمامی ابزار مورد نیاز آنها سازماندهی شده و آماده استفاده است. IDE ها ارزشمند هستند زیرا با یادگیری یک IDE، توسعه دهنده می‌تواند با ابزارهای مختلفی که به صورت هم افزایی کار می‌کنند آشنا شود. لازم نیست برنامه نویس هر ابزار را جداگانه یاد بگیرد. همچنین، از آنجایی که تمام ابزارها از طریق رابط کاربری گرافیکی قابل دسترسی هستند، برنامه نویس نیازی به صرف زمان برای جابجایی بین برنامه ها ندارد.

 

 

توجه به این نکته ضروری است که IDE ها مختص زبان هستند، به این معنی که یک IDE می تواند برای کار با یک یا چند زبان برنامه نویسی طراحی شود. این مجموعه ای از محبوب ترین IDE هایی است که تیم برنامه نویسی شهر آی تی در طول سال ها استفاده کرده است.
    • IntelliJ IDEA - از جاوا پشتیبانی می کند، اما بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر از جمله Groovy، Kotlin، Scala، JavaScript، TypeScript و SQL را می فهمد.
    • NetBeans – پشتیبانی از چندین زبان از جمله جاوا، PHP، JavaFX و جاوا اسکریپت.
    • PyCharm – از چارچوب‌های اصلی پایتون مانند، Pyramid و Google App Engine و... پشتیبانی می‌کند.
    • Xcode – از Swift پشتیبانی می کند، اما امکان کدنویسی در C، C++، Objective-C، Objective-C++، Java، Applescript و ... را فراهم می کند.
    • Visual Studio - پشتیبانی از C، C++، C++/CLI، Visual Basic.NET، C#، F#، JavaScript، TypeScript و...
    • Visual studio code– از بسیاری از زبان ها از جمله C++، C#، Go، HTML، Java، JavaScript، JSON،، PHP، Python و... پشتیبانی می کند.

اظهارات پایانی

اینها مهارت هایی هستند که نیاز به توسعه پیشگیرانه و مداوم دارند، با همان سطح تمرکز و تعهدی که برای یادگیری زبان یا کار روی یک پروژه بزرگ استفاده می شود. اگر از این مقاله که توسط تیم حرفه ای شهر آی تی گردآوری شده است لذت برده اید، می توانید برای آشنایی بیشتر با مهارت های مورد نیاز برنامه نویسان به قسمت دوم این مقاله مراجعه کنید.