سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 زبان برتر برنامه نویسی برای توسعه وب در سال 2022

توسعه وب فرآیند ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاربردی برای اینترنت یا یک شبکه خصوصی به نام اینترانت است. تیم برنامه نویسی تخصصی شهر آی تی با توجه به تجربه حرفه ای خود در طول فعالیت خود در این زمینه، 5 زبان را به عنوان زبان های اصلی توسعه معرفی می کنند که در این مقاله به توضیح آن ها می پردازیم.
چندین زبان برنامه نویسی وجود دارد که توسعه دهندگان از بین آنها انتخاب می کنند و اغلب از زبانی استفاده می کنند که با آن راحت تر هستند. ترجیح شما در طول زمان بر اساس تجربه شما از استفاده از زبان های مختلف است.

زبان JAVASCRIPT

 

شکی نیست که جاوا اسکریپت پادشاه توسعه وب و احتمالاً محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان وب است. همچنین این تنها زبانی است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های وب فرانت اند و بک‌اند و همچنین برنامه‌های موبایل React Native بسازید.
از دیدگاه تیم توسعه وب شهر آی تی، نقطه قوت جاوا اسکریپت نه تنها در این است که می‌تواند بر روی مرورگرها و سرورهایی که از Nodejs استفاده می‌کنند، اجرا شود، بلکه فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های شگفت‌انگیزی که برای توسعه وب و توسعه برنامه‌ها دارد نیز وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از React.js و Angular برای قسمت جلویی، Nodejs برای قسمت پشتی و React Native برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی بین پلتفرمی (هم اندروید و هم iOS) استفاده کنید.

 

جاوا اسکریپت در بسیاری از جنبه های توسعه وب استفاده می شود. توسعه دهندگان از این زبان برای افزودن عناصر تعاملی به وب سایت خود استفاده می کنند. از دیدگاه توسعه دهندگان وب شهر فناوری اطلاعات، اگر HTML پایه و اساس زبان توسعه وب باشد، جاوا اسکریپت پادشاه است.

شبه زبان های HTML and CSS

 

در حالی که HTML و CSS واقعاً زبان های برنامه نویسی نیستند (خب، ممکن است برخی از شما مخالف باشید، اما بله، آنها زبان های برنامه نویسی نیستند)، آنها ستون فقرات توسعه وب هستند و هر توسعه دهنده باید آنها را یاد بگیرد. HTML ساختار را ارائه می دهد، در حالی که CSS یک ظاهر طراحی می کند و کمک می کند تا بهتر و از نظر بصری جذاب تر به نظر برسد.
توسعه دهندگان وب شهر آی تی به شما توصیه می کنند که اگر می خواهید به یک توسعه دهنده بصری جدی تبدیل شوید، باید در سال 2022 به این دو تسلط پیدا کنید. برای یادگیری نسبتا ارزان تر و آسان تر هستند .

زبان PHP

ممکن است مخالفت های زیادی برای قرار دادن PHP در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی توسعه وب در سال 2022 داشته باشید، اما تیم برنامه نویسی شهر آی تی معتقد است که PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در زمینه توسعه وب است.
این یک زبان برنامه نویسی پویا در سمت سرور است که ایجاد برنامه های کاربردی وب کاملاً کاربردی را بسیار آسان می کند. اگر این کافی نیست، باید بگوییم که نیمی از اینترنت بر اساس PHP اجرا می شود، به یاد داشته باشید وردپرس، محبوب ترین برنامه وب ساخته شده بر اساس PHP است.

 

زبان PHP همچنین دارای فریمورک هایی مانند Laraval است که قدرتمند هستند و به شما اجازه می دهند تا به سرعت برنامه های وب را با استفاده از معماری مدل-نما-کنترلر (MVC) بسازید. این یک زبان برنامه نویسی پویا در سمت سرور است که به ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاربردی کاملاً کاربردی کمک می کند.
زبان PHP اغلب در وب سایت های پر از داده یا برای توسعه برنامه ها استفاده می شود. این یک زبان متن باز است که به راحتی می توان آن را تغییر داد تا نیازهای کسب و کار یا وب سایت شما را برآورده کند. وب سایت های بزرگی مانند وردپرس و فیس بوک از PHP برای مدیریت و پردازش داده های خود استفاده می کنند.

زبان پایتون

پایتون زبان دیگری است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگرچه این زبان کاملا جدید و اثبات شده نیست، اما احتمالاً همه کاره ترین زبان برنامه نویسی موجود در حال حاضر است. پایتون یکی از ساده ترین زبان ها برای استفاده و کار با آن است. پایتون می تواند یک چارچوب برای هر نیاز وب سایت ایجاد کند. از زبان ساده و سرراست استفاده می کند و توضیح آن را برای توسعه دهندگان وب برای کاربرانشان آسان می کند.
برنامه نویسان شهر آی تی توصیه می کنند که: می توانید از پایتون برای توسعه وب، علم داده، اسکریپت نویسی و اتوماسیون استفاده کنید. مانند جاوا اسکریپت، پایتون نیز از پشتیبانی اجتماعی بسیار خوبی برخوردار است و دارای چارچوب‌ها، کتابخانه‌ها و ابزارهای مفیدی است که می‌توانند به شما در ساختن یک برنامه وب در کمترین زمان کمک کنند. برخی از سایت های آشنا که از این زبان استفاده می کنند، پینترست و اینستاگرام هستند.

زبان RUBY

زبان Ruby یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که برای توسعه وب عالی است از دیدگاه توسعه دهندگان وب شهر آی تی، مانند PHP و Python، روبی برای یادگیری آسان و برای مبتدیان نیز مفید است. چیزی که Ruby را برای توسعه وب خاص می کند چارچوب Ruby on Rails است که به وب سایت هایی مانند Github، Shopify، Airbnb، Groupon، GoodReads و Kickstarter قدرت می دهد.
اگر نمی‌دانستید، Rails یک چارچوب مدل، نمای و کنترل‌کننده (MVC) است که ساختارهای پیش‌فرض را برای پایگاه‌های داده، خدمات وب و صفحات وب ارائه می‌کند. استفاده از استانداردهای وب مانند JSON یا XML برای انتقال داده و HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای رابط کاربری را تسهیل می کند. روبی یک زبان توسعه وب سایت محبوب پشتیبان است که از برنامه نویسی رویه ای، عملکردی و شی گرا پشتیبانی می کند. این زبان نیز یکی از زبان های توصیه شده برای مبتدیان است.

سخنان پایانی:

 

 

باید به علایق، هدف و نوع کار خود توجه کنید. دقت کنید در چه زمینه و سطحی می خواهید کار کنید؟ این 5 زبان برترین زبان های توسعه وب از دیدگاه توسعه دهندگان شهر آی تی در سال 2022 هستند. اگر شما نیز این زبان های برنامه نویسی را مفید می دانید، لطفاً آنها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.